Du har sikkert hørt termet online markedsføring før, men vidste du, at det dækker over en række forskellige former for markedsføring. Gennem de seneste par år er den digitale verden eksploderet, og i dag er det blandt mange virksomheder en af de foretrukne kanaler, når det kommer til at kommunikere sit brand ud til målgruppen. Det kan dog synes en smule som en jungle at finde rundt i online markedsføring, for hvad er det nu SEO, sociale medier og email-marketing går ud på? I denne artikel vil vi dykke ned i nogle af grenene, så du kan blive klogere på, hvad der rør sig.

Rådfør dig med eksperter

Den nemmeste og hurtigste måde, at blive ekspert inden for online markedsføring er tilkalde et bureau, som så kan stå for denne del af jeres virksomhed. Der findes i dag en række bureauer, som alle er funderet i den digitale verden, og som hver dag hjælper små, mellemstore og store virksomheder med at få en stærk tilstedeværelse online.

Men måske vil du hellere stå for din online markedsføring selv? Så er du kommet til det rette sted. Her bliver du nemlig klogere på hvilke kanaler, der skaber den stå profit når det kommer til din virksomhed. Vi har valgt at opdele kanalerne i følgende:

  1. organiske
  2. betalte
  3. mail
  4. sociale medier

Organisk markedsføring

De organiske kanaler indenfor online markedsføring kalder vi også for SEO eller søgemaskineoptimering. Det indebærer al den organiske trafik, som kommer via søgemaskiner såsom Yahoo, Bing og Google. Denne type markedsføring kan være enorm profitabel, da den i og for sig bygger på gratis trafik.

Ønsker du at få en masse organisk trafik ind til din hjemmeside, så er der en række områder, som du bør optimere. Dette kunne eksempelvis være at lave en søgeordsanalyse, men også teknisk SEO og linkbuilding er essentielle, når det kommer til at opnå succes her.

Betalt markedsføring

Denne type online markedsføring er blandt de mest populære, da den som oftest sikrer øjeblikkelig trafik til din hjemmeside. Dette betyder dog ikke, at du bare bør kaste dig over det. Da den forkerte struktur kan blive en dyr omgang. Indenfor dette område anvendes kanaler som Google AdWords og Display.

E-mail markedsføring

Særligt i løbet af de seneste par år er e-mail marketings popularitet vokset. Det kan blandet andet tilskrives, at virksomheder qua denne type online markedsføring kan skabe awareness omkring sit produkt samt services, og dette kan i sidste ende resultere i salg.

Et eksempel herpå er auto-responders, som er automatiske mails. Disse sendes ud uden at du behøver gøre det manuelt, sammen med retargeting, er denne type det bedste værktøj i forhold til at opnå størst afkast.

Sociale medier

De fleste af os har nok en bruger på Facebook, Instagram og LinkedIn, men vidste du, at du også kan bruge disse medier til at annoncere relevant indhold ud til din målgruppe? I gennemsnit bruger danskerne 3,5 time om dagen på de sociale medier, og det er altså meget effektivt at bruge disse i sin strategi inden online markedsføring.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *